Things I Discovered During Cardio

1. Male models are generally buffed with 6 packs abs.

2. Most female models looks like they haven’t eaten in weeks and can hardly be called sexy when their pelvic bones are jutting out, except for Victoria Secret’s models.

3. Watching model’s bio is like preparing for a Trivial Pursuit game eg. What’s the capital of Austria? Vienna!

4. Britney S, Shakira and Beyonce’s latest video clips are disappointing for their lack of creativity. Girls, do you really still need to wiggle your butt in near naked costumes?

5. Music video clip decision maker must be still pimply teenaged boys that get overexcited but whose parents refused to subscribed to skinemax and playboy channels.

6. American football players look like little robots on the field.

7. Real football players looks amazingly sexy on the field. (Oh you gorgeous gorgeous Iker!)

8. Both play in any kind of weather, drizzling rain or heavy snow, but the footie players still looks better and more masculine.

9. Baseball is much more interesting when you watch it live on the field rather than on tv. (aaah… Nomar in his splendid Red Sox uniform!!!)

10. Tennis players and runners have the best figures, both male and female.

11. Lady Gaga’s costume is like geometry lesson for pubescent males. So, who can tell me what a triangle looks like?

12. Lady Gaga is actually quite pretty.

13. I really don’t like the gym rats. They’re loud and annoying.

14. My gym needs to sack its current musical director as they play really crappy music.

15. I need to invest in an iPod so as not to listen to said crappiness.

16. Running is more enjoyable when watching a series.

17. As luck would have it, the moment I have an iPod, they don’t show tv series anymore.

18. I still don’t enjoy running.

19. … but I do like the feeling after a proper cardio session.

Yang Dibutuhkan Hanya Trotoar

30 menit.

Kurang lebih hanya perlu 30 menit dari sekolah kakak ke rumah. Jalan kaki.
Yep. Pagi ini Pak Pri gak masuk padahal si kakak musti ambil rapor dan Ade sekolah. Bagian pertama gak sulit, ada taxi. Ade diantar dengan sukses trus langsung ke sekolah kakak. Nah disini taxinya nggak mau nunggu. Ya sudahlah, jalannya rada rame kok harusnya gak susah carinya.

Dah nunggu giliran, diskusi ini dan itu, akhirnya selesai trus pulang. Tengak-tengok kok ya nggak ada taxi, gak ada temen buat numpang, ya udahlah daripada nunggu-nunggu gak karuan mending jalan kaki aja toh jalannya cuma lurus doang. Waktu rumahnya masih di Tarogong Raya pernah ngukur Cipete Raya, pasti gak beda jauh lah waktu juga masih pagi, baru jam 9, cuaca mendung, jadi gak panas. Ya sud jalanlah.

Nah bedanya, sepanjang jalan Cipete Raya itu relatif ada trotoarnya sementara di Lebak Bulus 1 trotoarnya antara ada dan tiada serta lebih banyak nggak adanya. Mana kecil pulak jalanannya. Tadinya masih jalan sesuai arus, lama-lama ngeri sendiri setela diklakson motor (padahal masih di trotoar. Emang rese tu motor) trus pindah melawan arus. Rada deg-degan juga sih secara jarak antara badan dan mobil tipis bener. Mungkin tau ya gw jalan kaki jadi cuaca sepanjang jalan tu mendung adem, mana jarak yang mesra dengan mobil dan motor membuat adanya supply hembusan angin secara konstan jadi ya adem beneran deh meski gak terlalu banyak pohon.

Satu etape, dua etape, nah yang paling ngeri nih pas di turunan dan tanjakan setelah Moss. Huaaa dzikirnya rada kenceng tuh! Alhamdulillah selamat sampai depan komplek dan akhirnya sampai deh di rumah. Fiuh.

Sebetulnya bukan 30 menitnya yang bikin ketar-ketir, ini pembuktian fitnes gw selama ini sukses gak sih, dan yah ternyata memang ada hasilnya kok, nggak ngos2an. Iyalah wong cuma jalan kaki doang, bukan jogging, apalagi lari. Tapi ketiadaan tempat buat pejalan kakinya itu lho. Jakarta ini memang sangat gak ramah. Mobil melulu yang dikasih jalan. Gimana kita mau sehat mau jalan kaki harus cium asap melulu?

Kalau saja pemda itu mau punya akal sehat, mbok ya kasih trotoar gitu lho biar kita bisa jalan kaki tanpa harus takut bakal dicium ama motor dan mobil. Kasih trotoarnya juga dengan dimensi yang lumayan, jangan ala kadarnya doang. Balik waktu masih di Tarogong Raya, sebetulnya ke Hero tu deket banget, tapi yang bikin bete, ya itulah faktor kemesraan sama Metro Mini yang lalu lalang itu. Alih-alih seger buger malah bengek ntar.

Buat pemilihan gubernur mendatang udahlah gak usah milih yang ahli. Orang2 sih kemakan sama embel2 ahlinya. Ahli opo? Bisanya cuma ngeles dan sewot doang. Gak ada perubahan positif, malah tambah gak jelas mau dibawa kemana ini kota tercinta.

Pilkada kemaren emang gak milih yang ahli dan kalah, moga2 pilkada berikutnya gak usahlah diisi sama yang merasa ahli tapi pada kenyataannya…

Klo gw kangen Amsterdam, Boston atau Leeds, bukan karena gw sok bule atau gak demen ama Jakarta. Bukan, gw juga males kali klo harus tinggal beneran disana. Tapi nggak bisa gw pungkiri klo 3 kota itu sangat sangat nyaman untuk pejalan kaki. Itu yang gw kangen berat. Kalau saja trotoar yang ada di Amsterdam bisa gw bawa pulang dan pasang disini… Sempurna deh!

Namun kata Ustadz juga gak ada yang sempurna di dunia ini jadi ya kita jangan putus asalah mendoakan. Moga-moga…

Books That Made Me Cry

This is actually an old list but upon a re-read still holds reasonably true so hey why not move it here too. I add some new books as well. Feel free to copy the rules and make your own list!

Tumben di tag tante Dee 😉
Hmm… sebenarnya saya rada jarang menangis klo baca buku, lebih sering klo nonton pelem. Okelah here we go

***

Make a list of books that make you cry. Don’t think too hard. Choose books that you’ll be able to remember (10, 15, 25, or more, up to you :D). Tag friends (how many, up to you too ;), but don’t forget, tag me. I am curious to know what books my friends chose.

1. Totto Chan – Tetsuko Kuroyanagi

2. Emak Ingin Naik Haji – Asma Nadia

3. Harry Potter and the Order of the Phoenix – JK Rowlings

4. Harry Potter and the Deathly Hallows – JK Rowlings

5. Oops Selingkuh – Inez Han & duh maaf saya lupa…

6. Hafalan Shalat Delisa – Tere Liye

7. Of Mice and Men – John Steinbeck

8. Prasasti – Melvy Yendra

9. The Cat Who Went to Paris – Peter Gethers

10. Muhammad – Tasaro GK

This is my own category, not enough to shed a tear but definitely touching.
apalagi ya? Kategori Mengharukan aja ya:

1. Negeri 5 Menara – A. Fuadi

2. The Kite Runner – Khaled Hosseini

3. The Lovely Bones – Alice Sebold

3. Astrid – klo gak salah yang terakhir. Lupa judulnya apa – Djokolelono

4. The Noodle Maker – Jian Ma

5. Derai Sunyi – Asma Nadia

6. The Girl with the Pearl Earrings – Tracy Chevalier

Shall add more as I read more books that could be in this list 🙂

Them, I Miss

As an expat child, I know that when I move there will be things I’ll miss. I will miss my friends, I usually miss the house (I’d like to say my house but it was never mine to begin with and that my room in Amsterdam is still the best bed room I ever had) and if it was available, the public transport (oh lijn 5, green line, come home with me!!!) and the public parks. That’s usually the case when I move cities.

Now, I’ve moved back home for good. Obviously I moved back to my parental home, I used to have a room there but because I moved around so much, my room been re-arranged, re-decorated, re-owned by various siblings, nephew, nieces, that by the time I moved back it doesn’t feel like my room anymore. I ended up using my sister’s room since my nephew and nieces claimed it as their weekend room. Yes I know I could kick them out, reclaimed my room and make them use my sister’s but somehow it was easier just for me to change rooms.

Then I got married and moved to our apartment. I miss my parents but I’m there so often anyway I don’t really miss it. I got a child, then another and soon our two-bedroom apt is cramped and full. We need to move.

So, in short we’ve moved from our apt to a somewhat larger, spacious house (it’s still not ours yet, so it’s still a house not a home). And yes, I miss our friends from the apt, we don’t bump into each other in the pool, the market, the lobby or the elevator anymore. Good thing we’re still in the same region so we bump into the local mall aka our local townsquare. But here’s some people that I didn’t think I miss; the people at the local grocery store. The neighbourhood Hero in this case.

Who’d thought they miss their local grocers? I didn’t miss any of the grocers in my previous cities. Ok maybe I miss some stores but I didn’t stay anywhere long enough to truly know the people in my neighbourhood. But I realise that the people that worked in the local Hero, they’ve known me almost as long as my husband. See, that Hero is also my mom’s local store. She goes there to do the weekly shopping and guess who’d accompany her or sent on such errands? Yours truly of course. If I’m not busy I would definitely go with her to the supermarket, its a childhood habit. If she’s busy and I’m not then she’d send me armed with a list and some notes to do her shopping. My apt is practically a stone throw away from her house so it’s really no brainer I’d continue shopping for my weekly groceries there too.

It’s a strange thing, this relationship with your friendly supermarket workers. I realise I may not know their names – but I know who works where. She’s in fruits and vegs, he’s at the meat, he’s a stacker, and then there’s the cashier gang. They see me going as a kid tagging along, as a young homemaker, pregnant with my first child, as a mom with a little baby, with a baby and a toddler in tow and finally with a toddler and very young girl. They’re with me in most stages of adulthood. And not only that, they know my mom too!

My friend once said that if you stay in a place long enough and keep going to the same public place or using the same public transportation you soon ‘know’ the people. I guess in 7+ years, going there once sometimes twice a week, that means I see them at least 60 odd times in a year! Wow.

Now that I moved and start shopping in a new place called Giant Supermarket (what is it with our local supermarkets, they have such funny names, Hero, Giant, Superindo, were the owners aspiring to be a comic book writer but thwarted by their parents? No sonny boy, no more drawing pretty pictures you must run the family company! But but… I wanna be Stan Lee) I started recognising and knowing the people who works there. Given that our house (yes, we finally own a house!) is in close proximity to my current rental, I’m fairly sure I’ll continue shopping at that local Giant for years to come. Maybe now I’ll actually know their names instead of just their faces.

Oh, one last note. I went back to my old haunt as I was in the area and whadaya know, the meat guy and the cashier greeted me like a long lost friend. They actually asked me, where have you been? I guess the feeling is mutual after all.

Demi Anak?

Kapasitas cinta seorang anak pada orang tuanya itu sungguh luar biasa. Mereka percaya sepenuhnya dan mencintai seutuhnya.

Anak juga sangat cerdas dan sensitif. Hanya sedikit hal yang bisa disembunyikan orang tua dari anak. Perasaan mereka sangat peka. Mereka mungkin tidak tau apa dan mengapa, tapi mereka bisa merasakan dan memancarkan berkali lipat.

Berhati-hatilah dalam mengatakan,”Demi anak.” Benarkah demi kesejahteraan anak? Ataukah hanya demi ego kita? Demi menjaga muka? Apa kata orang? Well, orang akan tetap berkata apa saja sesuka hati mereka.

Jujurlah. Sebetulnya demi siapa? Anak adalah cerminan. Anak menyerap juga meniru dan kebanyakan anak akan meniru orang tuanya. Alam bawah sadarnya akan mencari pasangan yang mirip seperti ayah atau ibunya.

Jujurlah, apa yang ingin diwariskan ke anak kita?

Putus rantai kekerasan.

Putus rantai kekerasan.

Putus rantai kekerasan.

*tol dalam kota 15/5/10*

4Er 5 Sempurna ;)

Sewaktu saluran televisi masih hanya TVRI, tiap malam Jumat ada acara bernama “Mimbar Agama Islam” isinya kadang fragmen, drama atau ceramah keagamaan. Sewaktu SMP saya harus menonton acara ini untuk kemudian dirangkum dan dikumpulkan sebagai pr pelajaran Agama. Dari sekian banyak drama dan ceramah yang saya tonton hanya satu yang sampai sekarang masih saya ingat, yaitu ceramah Almarhum Bpk. Dahlan tentang mencari jodoh. Mungkin, dasar abg, giliran perjodohan aja langsung serius mendengarkannya. Tentunya kriteria utama adalah mereka yang seagama, terutama untuk muslimah, dan beragama Islam dengan baik. Tapi selain itu Pak Dahlan juga menjabarkan kriteria karakter yang saya formulasikan menjadi 4 Er + 5 Sempurna. Apa sajakah itu?

1. Cageur = Sehat
Orang yang fisiknya sehat juga mempunyai peluang reproduksi lebih tinggi, harapannya bisa mendapatkan anak-anak yang juga sehat. Selain sehat secara fisik, sebaiknya mentalnya juga sehat, tidak mempunyai penyakit jiwa misalnya bipolar atau OCD yang bisa memberatkan kehidupan. Hidup sudah berat, jangan diberat-beratkan.

2. Bageur = Baik

Orang yang baik insya Allah akan menjadi suami atau istri yang baik serta orang tua yang baik pula. Ya dong, siapa juga sih yang pengen dapat pasangan yang jahat? Baik disini maksudnya bisa berkomunikasi, tidak memaksakan kehendak secara sepihak (Pokoknya harus punya anak 10!), kalau ada masalah hendaknya dibicarakan nggak main tangan melayang-layang. Mudah-mudahan sih emang beneran baik, nggak cuma pura-pura baik eh setelah akad selesai keluar belangnya…

3. Pinter

Pinter mah tau ya artinya. Paling enggak sama pintarnya dengan kita kalau tidak sedikit lebih pintar. Dan nggak hanya akademik lho ya, disini maksudnya pintar hidup, jadi nggak cepat depresi kalau ada yang tidak berjalan sesuai keinginan. Tidak cepat putus asa, pantang menyerah dalam menghadapi kehidupan, mau bekerja keras.

4. Bener

Bener disini artinya jalan pikirannya benar, sesuai dengan ajaran agama Islam, bukan atheis atau kriminal misalnya. Benarnya juga sebaiknya cocok dan sejalan dengan kepercayaan dan prinsip kita sendiri. Kalau berbeda bisa repot, misalnya kita maunya anak kita masuk sekolah Islam, sementara pasangan kita lebih suka homeschooling ya beda jauh kan? Nah, hal-hal seperti ini, pendidikan anak, jumlah anak, pengaturan keuangan keluarga, dll yang harus diketahui sebelumnya jangan pas sudah punya anak baru ketahuan. Kalau dari awal sudah tidak sejalan bisa susah nantinya untuk menyamakan persepsi.

Ibu saya yang orang Sunda langsung setuju sepenuh hati dengan 4 Er ini. Malah beliau menambahkan bahwa keluarga calon juga dilihat apakah masuk ke 4 Er ini. Maksud ibu saya, supaya kita punya gambaran jelas dia berasal dari keluarga seperti apa. Apakah secara keseluruhan kita kompak nggak sama mereka, dari yang kecil-kecil semisal apa keluarganya juga rajin shalat sampai kalau ngobrol sama adik dan kakaknya nyambung nggak pembicaraannya. Bisa aja kan seseorang tu beda banget sama keluarganya, tujuannya lagi-lagi supaya nanti tidak terlalu kaget pas sudah menjadi bagian dari keluarganya dia. Perbedaan itu pasti ada, tapi kalau sekiranya sudah ada gambarannya mudah-mudahan tidak terlalu sulit adaptasinya.

Nah untuk yang 5 Sempurna sih sebetulnya tambahan saya sendiri. Pak Dahlan bilang, boleh-boleh saja meminta jodoh yang cantik dan kaya. Masalah cantik atau ganteng, saya pikir itu kan subyektif ya dan pastilah kita akan memilih orang yang menarik untuk kita. Kalau pada awalnya dia terlihat biasa-biasa saja, setelah kita ngobrol ternyata nyambung biasanya dia akan terlihat lebih menarik. Jadi jangan sampai deh kejadian seperti di bukunya mba Asma Nadia, ada seorang suami yang sudah punya 4 anak tapi tidak merasa cinta sama istrinya karena istrinya menurut dia istrinya tidak atau kurang cantik. Ih enggak banget!!! 4 anak dan suami kita nggak cinta sama kita? Hiy! Tonjok!!!

Jadi 5 Sempurnanya itu adalah… Kaya! Kesannya matre amat yaks. Kaya disini sebetulnya lebih ke arah orang yang berani bekerja dan bertanggung jawab. Apalagi disini kan kalau ‘miskin’ nggak boleh sakit dan sekolah. Jadi ya harus kaya Tapi harus lihat-lihat dulu kayanya yang seperti apa. Kalau bawaannya Mercedez tapi ternyata itu punya ayahnya ya berarti dia nggak kaya. Yang kaya bapaknya. Kaya karena korupsi ya berarti maling dong.

Kenapa perlu kaya? Karena perintahnya adalah mengeluarkan zakat, bukan meminta zakat dan karena hidup di dunia perlu uang. Sepiring berdua kedengarannya romantis, tapi kalau tiap hari begitu deuu… mendingan sendiri aja deh. Maksudnya jadi carilah orang yang seimbang, taat beribadah dan rajin bekerja. Hanya di masjid saja tapi nggak kerja-kerja sampai anak istrinya keteteran ya nggak bener. Kerja melulu nggak pernah beribadah, sama juga nggak benarnya. Hidup kan tidak hanya di dunia ini saja tapi masih ada dunia berikutnya yang lebih kekal dan abadi. Sehingga mudah-mudahan mendapat surga dunia dan akhirat. Amin.

Masih ada lagi sih hal-hal yang Pak Dahlan bahas, misalnya siapa saja yang boleh kita nikahi dan siapa yang tidak boleh kita nikahi tapi yang paling saya ingat ya 5 hal diatas ini. Mudah-mudahan langgeng, dan bisa menjadi keluarga yang sakinah, mawadah dan wa rahmah.

For Manino, With Love

I can remember it as if it just happened yesterday. That Saturday started as fresh as only a Saturday morning can bring, the start of a weekend full of fun and activity. Indeed we had a full agenda that day. A Quranic session to start the day, then to an open day at a neighbouring school, lunch at the in-laws then a birthday party in the afternoon. Just your typical weekend for a busy young family.

The Quranic session went well, I think I made little error and there were illuminating discussion with my teacher as always. The open day was interesting, Laras got on well with the teachers, we liked the education concept and the actual school, then off to lunch. My husband’s family was out in full force so the house was full of little children screaming and laughing their hearts out. It’s good to be able to reconnect after a week of busy working, to catch up with the family gossip, marveling at how big our kids got. Lunch was delicious as always. Then, as we were watching the kids play while having dessert, came the call. Actually it wa an sms saying simply, “Please call home,” and so I did.

It blew my mind.

Receiving bad news is never fun. Receiving news of the passing of a loved ones especially so. Thus, I learned that my uncle passed away. My uncle, whom I affectionately called Manino, a naval officer, nay, an Admiral, finally lost his battle with the hereditary cardio vascular condition. My gentle loving uncle. I just couldn’t believe that I would no longer see his smiles, hear his laughs or listen to his stories and jokes about naval life both at sea and in land.

My uncle is such a fixture in my life. He’s there in every life celebration, birthdays, Eids, anniversaries or just general family gatherings of which there were plenty. Manino also came to visit us in all of our houses, in Jeddah and in Amsterdam, back when we were expatriates. Though it coincide with work, still, it is nice to have family coming over, to check whether you’re doing ok over there. He also send some of his kids to visit us in Amsterdam. That makes for a great summer!

Obviously he was not my only uncle but because has a daughter who’s just a little bit older than me, I spend loads of time at their house, more so than with any of my other cousins. My cousin and I, we are very close, we grew up together, we’ve holiday together, heck we even went clubbing together. It is a little known fact that my debut in the club circuit was more like a family outing. How could it not? There were 12 of us, my parents, my uncle and aunts, and all the children. Each had 4 kids so a party of 12 it was. At one point all 12 of us were on the dance floor boogeying the night away! An excellent time was had by all. By me at the very least 🙂

Manino and his wife was also responsible for picking up the groom for my wedding ceremony. A task they did wonderfully; the groom came on time with no chance of escaping 😉 So he is known not only by me, but by my husband’s family as well.

To say I was devastated to hear the news of his passing was an understatement. Our weekend plan had to be cut short. Going to the birthday party was no longer an option. I left the children with their cousins to go to my uncle’s house. I need to see the news for myself. When I got there, it felt surreal. The house still looks the same, yet preparation is clearly on the way. At a glance it looks like party prep except no one is laughing. Everyone carries a mask of sadness, traces of tears can be found on their faces. Only the very young ones continues to be merry.

Then the moment of truth. The sound of siren. A commotion. A bed set in the middle of the room. A body, laid ever so gently on it. There he was. So peaceful as if in a deep slumber. As if, any moment, those kindly eyes are going to open and say, “Hey, have you eaten? Let’s eat!”

The funeral was set for Sunday. I debated whether to attend or not since I was pregnant with my second child. I decided to go. Anyone else I might not. But this is Manino. I couldn’t not go. Besides, it was still early in the pregnancy, I will be among families, I will be just fine.

It was a full military funeral, full of officer in white uniform complete with swords. Lots of people came to pay their respect. The service ran a little long but beautiful. Though to be honest, all I can think was the last time I saw him, which was in the hospital. I didn’t talk much to him as he was rather weak then so my mom did most of the talking while I chatted with my cousin instead. When my mom called to leave, I had an inkling I may not see him again, but at that time I pushed away such thought. I gave him a kiss on the cheek and wish him speedy recovery. Before I left the room, I turned to see him one last time. As I waved goodbye, Manino looked at me, smiled and winked like only he could.

I doubt what I felt come even remotely close to what his children felt. Still, I guess the pain is real that he came to visit me in a dream some time later. In my dream Manino was wearing what look like his white short-sleeved naval uniform minus the brass and medals. He looked as tall and as handsome as ever. We were at yet another family gathering, he went round making sure everyone is attended to. Satisfied that everyone is comfortable, he smiled and left the room.

And that is the real last time I saw him.

Note: It wasn’t until I read my cousin bb messenger status that I realised that I started this note 5 years ago. I keep trying to finish it and I find I need to stop to keep myself from bawling over. After 5 years, I don’t think the pain will ever go away. I’ll just have to work through it as I promised my cousin I’ll finish it. So here it is. I hope to see you again one day. Until then, Manino.

*for Etta 140311*

Het Lijn 5

You are my best pal
every morning and
every afternoon

You’d be there
every day
without fail
whether I’m late
or early

Schooldays or weekends
whenever I need you
you’re there

Sometimes you make me wait
Sometimes, despite my best effort,
you left without me but,
you’ll always come back for me

Very rarely you disappoint me.
I’d truly be lost without you

I wish I can pack you up
and take you home
But alas!
That’s just wishful thinking

And so my dear lijn 5
here I am
stuck in traffic jam

Wish you’re here
so we can play that silly game
that Luci and Jou invented
the highly amusing
highly entertaining
Tram Surfing!

To your wellbeing and prosperity
May we ride again one day.

Until then.

*Jkt morning traffic 140311*

Duaaar!!!

Apa sebenarnya yang dicari?
Apa sebenarnya yang diinginkan?
Protes?
Mencari nama?
Jangan bawa-bawa nama Tuhan. Tak pantas!

Apa sebenarnya tujuannya?
Mengoyak status quo?
Mengguncangkan stabilitas?
Pengecut!

Kenapa harus kau korbankan orang lain?
Untuk apa kau bawa-bawa mereka?

Senangkah kau melihat kami berduka?
Sukakah kau melihat kami terpuruk?

Kau kira engkau siapa?
Cuih!

Kau tak kan bisa lari dariNya
Kau tak kan bisa bersembunyi padaNya

Suatu hari
Suatu saat
Kau akan menjawabNya
Semoga kau siap.

*turungunungsore* sas 170709

Nu Ku Abdi Dipikanyaah

Aki saya seorang Polisi
Seorang penyidik
kepala bagian forensik

Membuat saya penasaran
dengan serial CSI
karena Aki adalah Grissom

Bahkan lebih, karena Aki kadang menyamar
untuk menyelesaikan kasus
bila dibutuhkan

Grissom dan Mac
sedikit banyak
mengobati kerinduan hati

Seperti inikah kasus-kasus Aki?
Beginikah cara menyelesaikan investigasi?
Dapatkah penjahatnya selalu Aki penjarakan?

Aki Tata yang bangga dengan institusi kepolisian
bersemangat memindahkan ilmu
untuk generasi baru

Apakah Aki akan paham dengan situasi sekarang?
Apakah Aki akan bangga dengan citra buaya?
Apakah Aki akan paham, yang namanya tidak ada di kertas pemilihan justru lebih ‘sakti’?

Alhamdulillah Aki sudah nyaman
bersama Nini disana
Tidak perlu merasakan
Lalakon nu pikasebeuleun

Cukup kami saja
Insya Allah kami bisa
menghadapi
Lalakon nu geuleuh

Sujud syukur berserta doa
untuk Aki dan Nini
Suatu hari nanti
kita bertemu lagi

Hormat dan cinta
dari incu yang rindu

tol lingkar dalam kota 20/11/09